Om Smartskolen

Lidt om smartskolens og dens bagmand

Af Kim Ludvigsen, 24. maj 2014. Opdateret: 18. september 2023.

SmartSkolen hjælper dig med at bruge de forskellige funktioner i mobiltelefoner, tavlecomputere og andre enheder. Du kan desuden finde tips til nye måder at bruge din enhed på eller til funktioner, som du måske ikke vidste din enhed har.

Du kan benytte søgeboksen til at finde guider og tips. Boksen indeholder to søgefelter, et til søgning i artikeltekst, og et til søgning i tags (mærkater). Alle guider og tips er forsynet med tags, så du nemt kan finde artikler om et bestemt emne. Når du skriver i søgefeltet til tags, får du vist en oversigt over alle eksisterende tags. Søgefeltet er dynamisk, så efterhånden som du skriver i det, vises kun tags, som indeholder det skrevne.

Nogle funktioner understøttes kun i visse udgaver af et styresystem, eller der kan være forskel på, hvordan funktionen benyttes i de forskellige versioner. Du er velkommen til at sende mig en mail for at fortælle, om der er forskel på en guide og din version, og også gerne hvilke forskelle der er. Sender du tilmed en mail med skærmbilleder, vil den blive modtaget med kyshånd.

OBS! Siderne er ikke blevet opdateret i mange år, og nogle af artiklerne er stærkt forældede. Jeg opgav at følge med de konstant ændrede funktioner og indstillinger i mobiltelefonerne.

Bagmanden

SmartSkolen laves af Kim Ludvigsen. Jeg har tidligere skrevet artikler og guider om brugen af computere i min tid som skriverkarl for Politiken og Komputer for alle. Jeg har desuden lavet en hjemmeside om spionerende apps på Android-enheder, lavet en hjemmeside om sikkerhed på computere og jeg har lavet en række hjemmesider om andre emner. I vore dage bruger jeg det meste af min tid på en hjemmeside om Thailand.

Du kan kontakte mig via kim@smartskolen.dk.